Wanneer u een klacht heeft
ARBO365 streeft ernaar om haar dienstverlening op een zo hoog mogelijk niveau te leveren. Hierbij zijn onder andere de inhoud van onze adviezen, bereikbaarheid, snelheid, bejegening en informatievoorziening belangrijke aandachtspunten.
Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. In dat geval moedigen wij u aan om een klacht in te dienen. Wij zien klachten als waardevolle signalen om onze dienstverlening verder te verbeteren en om u als klant beter van dienst te kunnen zijn.
Een duidelijke klachtenprocedure
ARBO365 beschikt over een duidelijke en zorgvuldige klachtenprocedure. Wij vinden het belangrijk dat uw klacht serieus wordt genomen en dat uw visie wordt gehoord. Door klachten zorgvuldig te behandelen, dragen we bij aan transparantie en verbetering.
Uitzonderingen op de klachtenprocedure
Niet alle vormen van onvrede vallen onder onze klachtenprocedure. In de volgende situaties geldt een andere route:
- Onvrede over een medisch advies van de bedrijfsarts, zoals het advies om het werk (gedeeltelijk) te hervatten, valt buiten deze procedure. In dergelijke gevallen kunt u een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Werknemers kunnen daarnaast een second opinion aanvragen bij een andere (bedrijfs)arts.
- Klachten over de verwerking van persoonsgegevens worden behandeld conform ons privacy beleid. U vindt hierover meer informatie in het privacyreglement op onze website.
- Wanneer het UWV een loonsanctie aan de werkgever oplegt, en u meent dat ARBO365 hieraan heeft bijgedragen, dan valt dit niet onder de klachtenprocedure.
Hoe kunt u een klacht indienen?
U kunt uw klacht op de volgende manieren aan ons kenbaar maken:
- Telefonisch
- Mondeling
- Schriftelijk
Onze voorkeur gaat uit naar een schriftelijke klacht. Daarmee kunnen we uw klacht objectief beoordelen op basis van uw eigen bewoordingen. U kunt uw klacht indienen via ons klachtenformulier op de website.
Graag ontvangen wij de volgende gegevens:
- Uw volledige naam
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Naam van uw werkgever/organisatie
- Duidelijke omschrijving van de klacht
- Naam van de betrokken Arboprofessional van ARBO365 (indien bekend)
Wat gebeurt er met uw klacht?
Binnen twee werkdagen ontvangt u een bevestiging van ontvangst. De klacht wordt in behandeling genomen door de verantwoordelijke functionaris, die zo nodig contact met u opneemt voor een toelichting. Intern wordt overleg gevoerd met de betrokken Arboprofessional(s).
Op basis van de verzamelde informatie volgt een uitspraak. Indien de klacht (deels) gegrond wordt bevonden, informeren wij u over de verbetermaatregelen die ARBO365 zal nemen. U ontvangt altijd een schriftelijke terugkoppeling, met een onderbouwing van het oordeel.
Oneens met de uitspraak?
Bent u het niet eens met de uitkomst van de klachtbehandeling? Dan kunt u binnen 6 weken na ontvangst van de uitspraak schriftelijk bezwaar indienen bij de directie van ARBO365. U wordt vervolgens uitgenodigd voor een gesprek waarin u uw bezwaar mondeling kunt toelichten. Binnen een maand na dit gesprek ontvangt u een schriftelijk bericht van de directie.
Externe klachtenbehandeling
Wanneer u van mening bent dat uw klacht door ARBO365 of haar directie niet naar behoren is afgehandeld, kunt u zich wenden tot een onafhankelijke instantie:
Geschillencommissie Arbodiensten | OVAL Reitseplein 1
5037 AA Tilburg E-mail: ga@klachtregeling.nl Website: www.klachtregeling.nl
Klachten over specifieke medische situaties
- Klacht over het arbeidsomstandighedenspreekuur of het arbeidsgezondheidskundig onderzoek: valt onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), indien het een klacht betreft over een (bedrijfs)arts. In dat geval is in eerste instantie de algemene klachtenprocedure van ARBO365 van toepassing.
- Klacht over een aanstellingskeuring: kunt u richten aan de Commissie Klachten Aanstellingskeuringen (CKA) via: www.ser.nl/thema/aanstellingskeuringen.
- Klacht over een medisch oordeel: kunt u indienen bij het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg, via: www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl
Wilt u een klacht indienen?
Vul dan s.v.p. hieronder uw gegevens en de omschrijving van de klacht in.
OVER ARBO365
ARBO365 is een persoonlijke, vakbekwame én flexibele Arbodienst. We werken landelijk en helpen bedrijven en organisaties bij het beheersen van ziekteverzuim én bij het realiseren van een veilige werkomgeving en een duurzaam inzetbare personele organisatie.
Hiertoe bieden we een compleet pakket diensten op de gebieden Verzuim, Preventie en Inzetbaarheid. We staan garant voor een praktische & no-nonsense dienstverlening, op maat afgestemd op de wensen van úw organisatie!
Wilt u meer informatie over onze dienstverlening?
Stuur ons dan s.v.p. een bericht via het contactformulier.
Heeft u een vraag?
